Wyzwania oraz umiejętności w pracy Color Supervisora

Rozwój technologii i coraz większa specjalizacja poszczególnych procesów w post produkcji filmowej skutkuje pojawianiem się nowych zawodów. Tak jest w przypadku nowej funkcji - Color Supervisor. Osobami, które doskonale o tym wiedzą są Pablo Garcia i Kamil Rutkowski

Pablo Garcia jest Mentorem w ACES, członkiem Komitetu Doradczego ds. Wdrożenia ACES oraz dyrektorem zarządzającym w firmie Cromorama sp z o.o. Dba o obraz od pierwszej chwili, gdy światło dotknie sensora w aparacie, do finalnego efektu na ekranie. Pracował jako kolorysta i Colour Supervisor od ponad 13 lat, realizując takie filmy jak: Cats, His Dark Materials, Downton Abbey, Night at the Museum. Pablo jest pionierem we wdrażaniu HDR zarówno w produkcji kinowej, jak i nadawanej. Dzięki nabytym umiejętnością pomaga operatorom w wyborze sprzętu i zarządzaniu kolorami w całym procesie produkcyjnym.

Kamil Rutkowski jest współwłaścicielem Black Photon - firmy postprodukcyjnej oferującej wysokiej jakości usługi postprodukcji telewizyjnej i filmowej. W przeszłości był także współwłaścicielem DI Factory i CTO w Chimney Poland. Jest autorem platform internetowych DI View, DI KDM i DI Library oraz wielu procesów i skryptów postprodukcyjnych. Jest także prezesem SMPTE Poland oraz członkiem ISO, PKN i IMFug. Pracował przy ponad 200 filmach fabularnych.