To nie jest praca dla asystenta produkcji: DIT w Europie i Ameryce

What are the differences between working as DIT in Europe and America? Wojtek Janio (CEO of Fixafilm) and Maciej Sankowski (DIT specialist) will talk about standards and good practices of working as Digital imaging technician!

Panel 1: Premiera po 50 latach: case study postprodukcji HOPPER/WELLESProwadzący:Wojtek Janio - producent, Fixafilm CEO oraz Łukasz Ceranka – supervisor rekonstrukcji, Fixafilm CTO

Panel 2: To nie jest praca dla asystenta produkcji: DIT w Europie i Ameryce

Prowadzący: Wojtek Janio – producent, Fixafilm CEO oraz Maciej „Sanki” Sankowski – specjalista DIT, Fixafilm

CEO, Doświadczony producent z ponad 10-letnim stażem w branży audiowizualnej oraz filmografią obejmującą niemal 40 tytułów. Realizuje rekonstrukcje klasycznych filmów dla takich studiów jak Sony, Warner Bros., Universal, Paramount Pictures, 20th Century Fox, czy Jim Henson Productions. Wojtek kieruje pracą oddziałów Fixafilm w Ameryce i Australii.

Łukasz Ceranka - CTO, specjalista światowej klasy w dziedzinie cyfrowej rekonstrukcji. Nadzorował wykonanie prawie 200 rekonstrukcji (m.in. filmy Siergieja Paradżanowa, Dario Argento, Andrzeja Wajdy czy Andrzeja Żuławskiego) i kierował postprodukcją ponad 20 filmów fabularnych. Często prowadzi wykłady i występuje na międzynarodowych imprezach branżowych.W Fixafilm Łukasz szefuje działowi rekonstrukcji cyfrowej, który realizuje około 30-40 tytułówrocznie.

Maciej “Sanki” Sankowski – specjalista DIT (digital imaging technician) z dużym doświadczeniem w pracy na planach filmowych w Polsce i za granicą. W jego filmografii znajdują się takie filmy fabularne jak: Sezon (Szwecja, 2019), I oddychaj normalnie (Islandia,Szwecja, Belgia, 2018), Krig (Szwecja, 2017), Yarden (Szwecja, Niemcy, 2016), Gwiazdy (Polska, 2017), Min Faster i Sarajevo (Szwecja, Bośnia i Hercegowina, 2016), Małe stłuczki (Polska, 2014) oraz skandynawskie seriale Thin Blue Line (2021), Deg (2021), West of Liberty (2019), The Machinery (2019) oraz Systrar 1968 (2018). Maciej Sankowski jest też specjalistą i supervisorem VFX, tworzył efekty specjalne, m.in. do amerykańskich filmów niezależnych My Heart Can’t Beat Unless You Tell It To (2020), One Man Dies a Million Times (2019), An American in Texas (2017). Absolwent informatyki ze specjalizacją Grafika Komputerowa i Multimedia na wydziale FTIiMS na Politechnice Łódzkiej, z firmą Fixafilm związany zawodowo od 7 lat.

FIXAFILM to założony w 2012 roku dom postprodukcji filmowej i rekonstrukcji obrazu z siedzibą w Warszawie oraz oddziałami w USA i Australii. Zatrudnia ponad 50-osobowy zespół specjalistów oraz realizuje zlecenia dla klientów z Europy, Stanów Zjednoczonych oraz regionu Azji i Pacyfiku. Fixafilm oferuje pełne spektrum usług od obsługi planu filmowego, poprzez montaż, kolor korekcję, VFX, aż po mastering i archiwizację. Efektywne wykorzystywanie nowoczesnych technologii jest jednym z priorytetów spółki. Firma jako pierwsza w Polsce otrzymała certyfikat Dolby Vision (2019) i pracuje w przestrzeni barwnej ACES, prowadząc jednocześnie cały proces postprodukcji w 4K. W dorobku studia znajdują się takie produkcje jak: Hopper/Welles (2020), My Heart Can't Beat Unless You Tell It To (2020), Proste rzeczy (2020), Sisters1968 (2018), Menashe (2017), Wszystkie nieprzespane noce (2016), Kebab i Horoskop (2014) oraz ponad 220 zrekonstruowanych i zremasterowanych tytułów takich mistrzów jak Orson Welles, Siergiej Paradżanow, Dario Argento, Andrzej Wajda, Wojciech J. Has, czy Andrzej Żuławski
(2020), Simple Things (2020), Sisters1968 (2018), Menashe (2017), All Sleepless Nights (2016), Kebab and Horoscope (2014) and over 220 reconstructed and remastered titles of such masters as Orson Welles, Sergey Parajanov, Dario Argento, Andrzej Wajda, Wojciech J. Has, and Andrzej Żuławski